CASES

Nike CEMEA: Evaluatie van retail outlets in Europa (Berlijn, London, Madrid, Parijs). Benchmarking op land en outlet niveau.

Nike Town: Continu klanttevredenheids- onderzoek (maandelijks) in Berlijn en London.

Benchmarking op branche en Nike Town niveau.

Nike Sweden: Store-scan ™, waarbij de vraag moest worden beantwoord waarom deze outlet minder dan gemiddeld presteerde.

Super de Boer: Lokaal winkelonderzoek, wekelijks klanttevredenheids-onderzoeken met telefonische follow-up in het verzorgingsgebied.

Opzet Balanced scorecard continu onderzoek.

PGGM: Onderzoeken onder werknemers van zorginstellingen naar de voorkeur van mogelijke secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden. Dit om de werknemer meer aan de betreffende zorginstelling te binden.

Martiniplaza Groningen: Bezoekers onderzoek.

Heineken Brouwerijen: Producttesten, onderzoek naar nieuwe producten/ verpakkingen. Onderzoek naar de bierconsumptie in verschillende regio’s in Nederland.

Testen van promotiecampagnes/-middelen.

Postkantoren: Testen van verschillende aanvullende concepten binnen de Postkantoren.

Loopstudie: welke route kiest de bezoeker in het Postkantoor en hoe kun je dit sturen.

Personeelsonderzoeken naar (nieuwe) bedrijfskleding en nieuwe producten/ diensten.

Canal Digitaal: Klanttevredenheids-onderzoeken onder de nieuwe instromers. Wat vindt men van de diensten en service van Canal Digitaal.

Douwe Egberts: Sponsorevenementen onderzoek naar naambekendheid en merk-beleving.